Listopad - Měsíc férových cen

Listopad - Měsíc férových cen

 

#mesicferovychcen #rozpadceny #cenotvorba

Mesic ferovych zen

 

Ahoj, 

    

jsem Eva a věřím v upcycling, tedy sháním trika, swapuju, procházím bazárky, obracím se na rodinu, sousedy a známé, a pořizuji materiál na další tvorbu - nastříhám na provázky a háčkuji z nich pomůcky do domácnosti a kuchyně:


 JanaPetruc (54) JanaPetruc (34) MartinaRyškova (2) 


Nazvala jsem projekt Soběstačnost hrou, mám malý e-shop a učím se prodávat na sítích.

 

Ale možná vás zajímá, jak jsem se k myšlence “upcycling” a podnikání s ním dostala: má kamarádka, Eva Hauserová, toho času šéfka spolku Permakultura(CS), mě přizvala k workshopu, kde jsme měly veřejnosti představit upcyklaci a literaturu, do které jsme každá svým malým i velkým dílem přispěla:

FB_IMG_1553528800996-removebg-preview72-1_klic-k-sobestacnosti-10-removebg-previewFB_IMG_1553529135063-removebg-preview

Konalo se ve Špilberk office, léta páně… už si ani nepamatuji, kdy. Po workshopu Eva říká: “Hele, ty by ses mohla upcyklací živit.”

A voila!

Jsem tady se svým malým e-shopem a propagací jak upcyklace (pomocí seriálu rozhovorů na YouTube “Upcycling Women” a pomocí vlastní tvorby), tak lokálních tvůrců a jejich malých značek.

 

Tady je banner na můj top produkt - obal na lahev z provázků z trik - kolekce "Upcycled T-shirts", protože:

  • Ulevuje od odpadu, který se nám tu všude hromadí
  • Ulevuje dalším nákladům a snižuje tak uhlíkovou stopu produktu - věděli jste, že neprodaná trika z bazárků se naloží časem do kontejnerů a za velkých energetických i finančních nákladů se přepravují do zemí našim očím vzdálených, kde se textil “likviduje”?
  • Vrací sklo do oběhu
  • Sklo je omyvatelné, často snadněji než “in” plastové lahve
  • Činí sklo nerozbitné
  • Jste-li šikovné a uháčkujete si obal samy, užijete více triček a ušetříte více odpadu, a vaše lahev  i lahve vašich děti bude co chvíli jiná - nehledě na to, že budete obal čas od času prát a potřebujete mít náhradní.

 

Mesic ferovych cen_prace3

Rozklad ceny nesumarizuje následující, neb se tam díky velikosti plakátku nevejde :-):

  • Daň z příjmu
  • Čas a materiál na balení a expedici produktů (i cesta na poštu je důležitá)
  • Cenu za roční provoz domény a hostingu, je to OK, pokud mám neplacenou verzi, ale i tam platím za platby kartou, popř. roční vedení platební brány (mě se ale i toto podařilo mít zdarma)
  • Výrobu štítků s logem e-shopu 
  • Výrobu vizitek
  • Čas na komunikaci se zákazníky, případné reklamace
  • Přípravu materiálu prosítě, neb tam hlavně prodávám - fota/videa produktu, texty, příběhy, reels, stories….
  • Čas na blogové články
  • a zde nepočítám, pokud potřebujete radu/konzultaci  experta na jakoukoliv výše uvedenou oblast - pak si ho samozřejmě musím zaplatit…

 

Takže vzhledem k výše zmíněnému velmi oceňuji, že je tu tato podpora lokálních výrobců, kde jsem o sobě mohla dát vědět, a dalo mi to také příležitost zamyslet se, jaký objem práce se za mými výrobky skrývá.

Děkuji organizátorkám: 

Hana Šormová – iniciátorka projektu Darujeme české Vánoce; majitelka značky Takaro

Barbora Pallová – tvoří hračky pod značkou lesito

Jana Pokorná – PR specialistka pro ženy-podnikatelky

…..že této inciativě věnují pozornost, elán a nadšení.

 

Více se můžete dočíst na stránce Měsíc férových cen ČR | Facebook
 
Online deník Forbes a Metro napsali o iniciativě článek:

https://www.metro.cz/fair-trade-po.../spolecnost.aspx...

Mrkněte také na záznam České televize v čase 2:21:10: https://www.ceskatelevize.cz/.../1096902.../222411010101103/

 

A co vy - myslíte jinak než koupit - užít - vyhodit? 

A podporujete  lokální tvůrce a značky?

Já jo!

 

Vaše

Eva

Soběstačnost hrou

 

IMG_8019

Logo_web_jinde-removebg-preview

Foto: Martina Ryšková a Jana Petruchová